Najlepsze i to zdecydowanie były
Resident evil 1996, Resident evil 2 1998, Resident evil 3 1999,
Resident evil Code Veronica 2000, Resident evil remake 2002, Resident evil 0 2002.
Czwórka jeszcze dawała radę, ale z gatunku survival horror z elementami przygodówki
(szukanie i używanie przedmiotów) zmieniła się konwencja na grę akcji jakich setki, choć niewielki klimat został.
Piątka i szóstka to już typowe gry akcji bez żadnego survival horror.
Niedawno zostały wydane na PC wersje HD Resident evil remake oraz Resident evil 0,
a wcześniej były one tylko na Game Cube.
Jeśli miałbym wybrać dwa najlepsze residenty to stawiam na jedynkę i dwójkę. Miażdżą system.
Zamiast jedynki można zagrać w remake, bo to w zasadzie ta sama gra w dużo lepszej oprawie graficznej
niewielkimi zmianami. Ja wolałem konwencje filmowego survival horror, dlatego kocham
RE 1, RE 2, RE 3, RE Code Veronica, RE remake, RE 0 czyli prequel jedynki, także świetne w tym stylu były gry
Alone in the dark 4 2001, Blair witch -Rustin Parr 2000, Silent hill 1999, Sildent Hill 2 2001.
Od 4 części seria zmieniła się w grę akcji, z nowszych części 4,5,6 revelations wiadomo 4 część zdecydowanie najlepsza.
Zdaje sobie z tego wszystkiego sprawe. Masz calkowita racje. Tez uwazam, ze od 4 sie wszystko zmienilo. Nie zmienia to jednak faktu ze gralo mi sie genialnie. Malo ktora gra mnie tak wciagnela jak RE4 (nawet RE2 czy Code Veronica) ktore maja u mnie 2 i 3 miejsce. Co do RE5 zaczalem grac i olalem. RE6 nawet nie mam ochoty sprawdzac
Warto zagrać RE remake HD. Gra z 2002, a wygląda bardzo dobrze.
W sumie w przeszłości już była jedna taka gra Alone in the dark 4 2001.
Miała rozdzielczość tylko 640x480, ale DX8, renderowane tła, cienie na tak wysokim poziomie,
że świetnie prezentuje się po latach.
Obecnie Capcom ma świetną passę.
Odświeżony Resident evil remake HD 2015, Resident evil 0 HD 2016,
Resident evil Revelations 2 2015, Resident evil VII 2017, Resident evil 2 remake 2019.
Odświeżenie Re 4 HD też bardzo udane z 2011 pod Ps3 i 2014 pod Pc wreszcie z obsługą myszki, bo konwersja z 2007 miała tragicznie sterowanie na samej klawiaturze.
Czwórka mimo zmiany koncepcji wiele zyskuje na wersji HD oraz dzięki słabym 5 i 6,
które pokazały, że czwórka wcale taka zła nie była. Jako gra akcji świetna, jako horror średnia.
Re 2 i Re remake HD > Re 1, 4, 7, Remake 2 > Code Veronica, 3, 0, Revelations 1,2 > 5 i 6
Code Veronica być może powinna być wyżej i jestem nieobiektywny, bo też przechodziłem wersje, gdzie sterowanie wiele mi psuło rozgrywkę, bo to było na emulatorze Dreamcast.
Nic dodac nic ujac. Niedawno przeszedlem remake 4 ze steama i musze przyznac ze swietnie sie gralo. Teraz zaliczam 2 na play 4
Czy nadal najlepszy? Na pewno daje frajdę z grania, ale trzeba wyłączyć myślenie. Roi się grze od absurdów. Leon był początkującym policjantem, a tu wraca jako super agent, co daje radę przypakowanemu mutantowi rambo w walce na noże. Super agentka Ada hasa w sukni i na obcasach. Karzeł szlachcic rządzi zamczyskiem, hiszpański macho naukowiec odkrywca - to wszystko nie pasuje. Jest dla efektu. Albo usuwanie pasożyta z organizmu... Stwory wyglądają groteskowo, lecz nie straszą. Wróć, jest jeden mroczny fragment - obrazy w czasie napisów końcowych. Pokazujące, jak zamieniono w horror życie spokojnych wieśniaków. Biorąc pod uwagę wcześniejszą zabawę przy eliminowaniu ich - robi się ciut przykro.
Każdy resident evil ma swoje sprzeczności, chociaż w tych najnowszych fajnie je wyjaśniono :d dla mnie 7 część jest najlepsza a tuż za nią remake 2 i 8 część. Właśnie gram w 4 jestem dość daleko i o ile te 10 lat temu też uważałem ja za genialna tak teraz widzę że do 8 nie ma startu